AKTUALNOŚCi

Wycieczka do Karpacza

WYDARZENIA

Edyta Mgryś-Tecław, 19 maja 2016

W dniach 18-19 maja 2016r. odbyła się wycieczka do Karpacza, w której uczestniczyli uczniowie klas: I TA, I TB i kilku uczniów klasy I TC wraz z wychowawcami i opiekunami: Edytą Magryś- Tecław, Piotrem Krymcem i Andrzejem Gruszką. W sumie 45 osób.

Dzień pierwszy rozpoczął się zbiórką o 6:20 na Dworcu Zachodnim w Kępnie, skąd wyruszyliśmy autokarem na dwudniową przygodę. Celem naszej wyprawy był Karpacz i Karkonosze. Na miejscu spotkaliśmy się z panią przewodnik, która zabrała nas od razu w góry. Wjechaliśmy najstarszym wyciągiem na świecie na Wielką Kopę i pieszo udaliśmy się na Śnieżkę. Choć mocno wiało, to widoki były warte wyzwania. Zejście doliną Białego Jaru do schroniska Samotnia dostarczyło nam kolejnych wrażeń. Pierwszy dzień atrakcji w górach kończyło zwiedzanie starego Kościółka Wang. Dość zmęczeni udaliśmy się na miejsce noclegowe, do Rezydencji Trojan w Karpaczu. Tam czekał już na nas pyszny obiadek. Nasz pełen atrakcji dzień zakończyliśmy wspólną zabawą przy ognisku.

Drugiego dnia po śniadaniu pojechaliśmy do kopalni „Liczyrzepa” - Sztolnie Kowary. Mogliśmy choć trochę poczuć jak ciężką pracę dawniej wykonywali tu górnicy. Z kopalni wróciliśmy do Karpacza, aby skorzystać z największej atrakcji, jaką był dla nas tor saneczkowy. Zwiedziliśmy też Muzeum Ziemi, gdzie podziwialiśmy skarby, jakie stworzyła natura. Kolejnym punktem wycieczki były Góry Sokole, gdzie udało się nam, choć bardzo zmęczonym, wejść na szczyt, a po drodze podziwialiśmy grupy śmiałków, którzy wspinali się na ściankach skalnych. To była ostatnia atrakcja wycieczkowa, po której pożegnaliśmy panią przewodnik, zjedliśmy obiad i wróciliśmy do Kępna.

Pełna atrakcji wycieczka dobiegła końca, pozostawiła wspaniałe wspomnienia i już planujemy następną w kolejnym roku.